MÚSICA EMPRESONADA
Música Empresonada és un homenatge als músics Valencians represaliats en la guerra de 1936-1939 i durant la dictadura franquista.
És difícil recordar el que no es coneix
Aquest és el cas dels músics silenciats pel règim franquista. Ja que poc se sap dels músics valencians represaliats, empresonats o perseguits. Els devíem, els devem, memòria i homenatge. Per a això hem entrat en el mutisme de Sant Miquel dels Reis. Per prendre-ho com a epicentre de les presons valencianes de postguerra i, llavors, investigar i mirar la vida de la seua Banda Musical i tants dels seus membres presos; tota una vida tapiada entre la dignitat i la humiliació.
Un concert per al futur
I alhora, considerant els murs de Sant Miquel dels Reis com a metàfora punyent de la ignorada condició d’aquells músics i compositors, nascuts per tot el nostre territori (Alcoi, Borriana, Bocairent, Castelló, Xilxes, Villena, Alacant, Algemesí …).
Amb tot això hem construït un concert dramatitzat, músics i actors, en un espai que condensa i en el qual batega una història encara avui no resolta.
